Friday, June 15, 2007

Siem Reap, Ankor Wat

Jeg ankom til Riem Reap igaar formiddags, og blev moedt af en velkomst komite. Der stod mindst 20 tuk-tuk/hotelmedarbejder som ville have turisterne til at bo paa deres hotel. Men da jeg var den eneste turist paa bussen, blev jeg mildeste talt overfaldet af dem alle paa engang. Jeg kunne se dem fra bussen af, saa jeg taenke jeg ville have lidt sjov. Saa jeg tog det stiller og roligt, og begyndte at optage et par smaa videoer af dem. De raabte alle i munden paa hinanden, skide skaegt at se. Der var ca. 4 km ind til byen saa jeg skulle have en tuk-tuk under alle omstaendigheder, saa jeg valgte et hotelt med all you can eat breakfast, samt gratis cykler. (Det blev til 6 fluets imoges)
Siem Reap er ganske hyggelig by, med masser af gode spiser steder og andet turist haloej.
I morges hoppet jeg saa op paa en af de alt for smaa cykeler, og begav mig ud paa en temmelige lang cykeltur, paa omkring 40 km med 36 grader i skyggen. Jeg havde troet Ankor Wat var et stort temple, men der var mindst 30 templer (sikkert flere) og et par stykker paa stoerrelse med Ankor Wat. Det hele var kaempe stort, faktisk ufatteligt stort. Planen var jeg skulle ha set solnedgangen der, da det skulle vaere rigtigt flot, men jeg havde faaet godt ondt i roeven og var blevet godt sulten.
I overmorgen tager bussen til Bangkok, hvor jeg skal moedes men en af mine venners ven, som vil vise mig lidt rundt i Bangkok.






No comments: