Wednesday, June 6, 2007

Hoi An



My Son..


Da jeg kom til Hue slappet jeg bare af og spise en masse god mad. Det var naesten alt for varmt til at foretage sig noget, selv om der ellers var masser at se. Blev der en dag, og brugte det meste af tiden paa at se film paa mit hotel.
Fra Hue tog jeg turist bussen til Hoi An. Hoi An er en strand by, men nok mest kendt for dens haandarbejde og de mange skraeddere. Min gode ven fra HTX havde faaet lavet et Jakkesaet der for et aar siden. Saa jeg fik lavet mig et sammen sted. Dog var det det dyreste sted af dem alle, men mottoet i Vietnam er "you get what you pay for". Et jakkesaet i kasmir og silke samt 4 skjorter.
Jeg fik loebet mig et par gode langeture i Hoi An langs stranden. Men det var naesten for varmt til at vaere paa standen om dagen. Men naar solen var gaaet ned, stroemmet alle de lokale til stranden. Dog var det til at faa spat af alle de saelgere. You buy from me? Cheap cheap, happy hour osv. De satte sig lige foran en og blev der et par mins selv om man bad dem om at skrubbe af.
Hoi An var ellers en rigtig hyggelig by, ik for meget stoej, billige oel og gode spisesteder. Jeg blev gode venner med to andre dansker, saa vi var ude og spise en del gange sammen.

No comments: