Thursday, June 7, 2007

Nha Trang

Jeg fulgtes med to dansker, og vi delte et hotelvaerelse i Nha Trang.
Nha Trang er bade byen over alle i Vietnam, saa jeg var ude koebe den bedste dykkermaske jeg kunne faa fingerne i. Men paa selve stranden var der dog ikke meget at se under vandet, saa vi chillet bare ud ved swimming poolen/stranden. Om aftenen var vi saa ude og faa et par oeller. Jacob og Tenna ville hjem, men jeg blev og snakket lidt med nogle andre backpacker. Da klokken blev omkring 1 besluttet jeg mig ogsaa faar tage hjem, da jeg kun havde faaet sove lidt i bussen om natten. At gaa 2 km kl 1 om natten i Nha Trang kan vaere noget af en opblevelse. Jeg var lige kommet ud af diskoteket/baren hvor jeg maatte give afslag paa det foerste tilbud om en cykeltur til mit hotel. 5 meter mere endnu en cykel taxa, saa 1 motorcykel efterfulgt af en cykel taxa. Men han ville saelge mig mere end bare en cykeltur, (you want bom bom my friend) errhh... No thank you, dude ! Dette fattet han ik helt, saa han koerte efter mig. Det skal du vaere velkommen til mester, du spilder din tid taenkte jeg. Han koerte op paa siden af mig, "you want speed" Nope, im not in to that stuff... Skumle type, naar jeg gaar lige 10 meter mere hvor 3 motorcykler starter foran mig. Mmm.. Nu blir det skaegt taenkte jeg. Jeg havde passet godt paa, hvor mange genstanden jeg havde indtaget. De koerte direkte imod mig, og saa ret ogsaa ret skumle ud. Lidt for planlagt, de startet deres motorcykler paa samme tid. Da de kom helt hen til mig tilbyd de mig foerst en motorcykeltur til mit hotel. Hvilket jeg takket nej til, hvor efter saa tilboed lidt mere bom bom med sexy girls. Dette sker samtidige med ham paa cykel staar lige bag mig, det virket paa sin vis ganske uskyldigt. Men jeg er helt sikker paa at de var ude paa ballade. Jeg takket ogsaa paent nej til en gang coke, og proevet at virke meget overlegen. Dette virket hvor efter alle 4 koerte videre. Resten af vejen hjem, tror jeg uden pis jeg blev tilbud stoffer 3 gange og ligesaa med bom bom. Jeg har aldrig opblevet noget lignende, det faar jeg Istedgade til at ligne et fornemt kvarter.
Jeg havde bestil en baad tur rund til 4 smaa oere, hvor jeg kunne dykke/snokle. Det var super fedt, og en fin sigtbarhed. Ligesom at svoemme rundt i et flot akvarie, med farvet fisk. Da baaden skulle sejle igen, var den lavet om til en mad baad, men et kaempe bord i midten. Da vi havde spist gik de helt amok med karaoke, og shit et ringe anlaeg. Lyden var saa forvraenget af det kun var stoej, jeg kunne kun holde et par nummere ud hvor efter jeg hurtigt soegte ly paa taget af baaden. Tog en natbust til Siegon om aftenen.

Hvis man ik har raad til et trommesaet kan man jeg altid selv lave et...





Lige et fedt billede fra en lokal fisker i Hoi An

No comments: