Wednesday, April 4, 2007

Tid til en update




Watertaxa
Og dette er saa et hostel? ja man skulle ik tro det man jeg betalte 22 dollers for at sove i et lejehus.
Picton
Huka Fall i Taupo.

Bungy i Taupo, jeg havde faaet styret mine lyster.

Nu er det vist paa tide med en update.
Jeg har vaeret mange steder siden sidst, opblevet en masse ting og moedt endnu flere mennesker. Nu er jeg i Auckland for anden gang, har koert med Kiwi bussen fra Wellington til Auckland paa to dage. Saa nu er jeg godt traet af at koere i bus.
Jeg havde besluttet, at jeg ville blive lidt i Picton, sydlig by paa nord oen, hvor jeg havde taenkt mig at lave lidt hiking. Men det track jeg havde planer om at tage, ville blive ret dyrt (Queen Charlotte track) da man skulle med vandtaxa og jeg var noed til at bo paa dyre hostels undervejs, da jeg ikke havde et telt. Saa det droppet jeg.
Jeg boet paa et rigtigt hyggeligt hostel i Picton, her modte jeg et par tyske piger, som skulle nord paa til Abel Tasman park. Saa jeg fik et lift og lavet lidt tracking der, Abel Tasman Coast Track. Det var et meget let track, og lidt for turistet til min smag, men stadigvaek rigtigt smukt. Det var et 3-4 dages track ca. 50 km, hvis man var meget langsom. Jeg havde kun en overnatning undervejs. Tracket gik kun en vej, saa jeg fik mig lige en tur i speedbad (water taxa) paa tilbage vejen. Efter jeg har vaeret ude og trampe tager jeg med den tyske pige igen, hvor vi koere til Lake Nelson. Her var det meningen vi skulle lave noget mere tracking, men vi havde en anden tysk gut med som fik kramper. Saa det blev kun til et ganske kort track. De ville videre syd paa, og da jeg efterhaanden var noed til at taenke paa at tage nord paa, matte jeg tomle 200 km tilbage til Picton. Det var super let, og modte et par lokale. Blev endnu en dag i Picton videre til Wellington og Taupo. Og nu er jeg saa i Auckland og i morgen tager jeg saa helt op nord paa Bay of island, og slapper af paa stranden.

No comments: