Saturday, April 14, 2007

Argh alt for mange mennesker !















Der skulle ikke mange dage til foer jeg fik nok af Bangkok. Det er sygeligt saa meget larm der er, det er umuligt at finde et sted hvor der ikke er stoej. Selv i de store indkoebscentre er der thai musik over alt, og det er ik ligefrem min kop te. Det er til at gaa tosset af. Men det er ikke nok med larmen, der stinker vaerre end Roskildefestival paa sidst dag. Og saa er der jo varmen, hold da fest man sveder som en anden graeker. Sidst men ikke mindst alle proever at lave scams paa dig, fordi du er turist. Meeen der er ogsaa en plus side, det er saa vold billigt ! Jeg har levet som en konge og spist for en hel thai familie hver dag. (Bare fordi jeg kan).
Naar men nu til lidt historier fra igaar, og der er nok at tage fat paa.

Tja jeg havde noget jet lag, saa jeg havde faaet nok at varmen og tog en lille lur paa mit koelige single room ! Men det blev til mere end en lur, saa det endte med jeg fucket min dognrytme endnu mere op. Saa jeg sov kun 3 timer om natte, dvs. jeg stod op kl 4 om natten. Der havde vaeret vandkamp/fest til kl 1:00 og bagefter var de smaa thaier saa ellers gaaet igang med at rytte op. De rendte rundt med deres bambus pinde og samlet skrald, som folk bare med paa gaden, der er stort set ikke findes en skraldespand i hele bangkok. Why? you tell me... ok der er mennesker nok, til at samle det op igen. Naar jeg gik mig altsaa en gaartur, og alle dem som solgte mad om dagen, laa og sov paa gaden ved siden af deres madbod. Noget af et syn.. Kl 7 tager jeg paa computer cafe, for at chille lidt, efter jeg har vaeret paa stor indkoeb i 7/11 til morgenmaden. Paa cafen sidder to thaipiger. De gjoere tegn til jeg skulle komme over til dem, fair nok taenkte jeg. Jeg saetter mig. Da jeg ikke fatter thai, troet jeg de lavet haandtegn til mig, fordi de var klar over dette. Men det viste sig de var doeve. Jeg havde lidt smidt penge i maskinen, da den ene giver mig en saeld hvor der staar "min ven syntes du er soed". Jeg taenker, naar endnu en der har bemaerket det, ej, jeg taenker wtf (what the fuck) de spilder ikke tiden. Jeg smiler bare og glor ind i min skaerm igen. Saa gaar der praecis 1 min, saa faa jeg endnu en et stykke papir. Jeg laeser det, hvor der staar om jeg har en stor pik ! OMFG (Oh my fucking god). Jeg svare, at det ville jeg mene :-) Mens hun sidder og laver blowjob bevaegelser... OK pretty crazy people ! Jeg takker paent nej.
Jeg beslutter, jeg vil ud og se lidt templer, og dem er der nok af. Jeg gaar i rask gang imod et stort et. Jeg har lige noejagtigt gaaet 20 meter, foer jeg bliver stoppet af en gut, med hans lille tuktuk knaldert. Han spoerg mig hvor jeg skal hen. (Det goer de hele tiden) Jeg er godt humoer, saa jeg siger jeg skal i temple. Han tilbyder mig at koere mig til rundt til 6 templer i 1 time for 40 Baht. Fint siger jeg og understreger kraeftigt, at uanset hvad giver jeg ham ikke mere end de 40. Vi koere der ud af, foerste temple maegtigt fint. Saa ville han koere mig til turist kontoret, han blev ved med at fable om hvor jeg skulle hen syd, oest, vest.. Hvor jeg maette fortaelle ham, at jeg ikke havde nogle ide endnu. Men jeg vil da gerne en tur paa turist kontoret, da jeg regnet med de havde et kort over bangkok. Men det havde de ikke, og han havde regnet med jeg havde koebt en bustur. Saa havde han nemlig faaet lidt penge af dem. Men det fik han ikke, saa ville han koere mig til toej butikker. Det lort gad jeg ik, fortalte jeg ham. Og saa havde alle de andre templer ligepluslig lukket. Men han havde sagt ham ville koere mig rundt en time, saa jeg kraevet han blev ved med at koere rundt ellers ville jeg ikke give ham noget. Det gjoere han saa, selv ham ikke var meget for det. Betaling 60 bath, jeg gav ham 20 for et kort, danske kr = 10 !
Fik mig min anden morgenmad, gik i kaempe temple. Ganske smukt.
Saa skulle der shoppes, endnu engang stoppet en tuktuk, han ville tage mig ind til centret for 50 bath, men saa skulle jeg ogsaa se noget toej i 10 min. Fair nok, det scam maatte jeg ogsaa lige se i aktion. Men jeg forsikret ham paa forhaand jeg ikke havde taenkt mig at koebe noget. Helt i orden sagde ham. Vi kommer til butikken, ganske fancy, jeg gaar der ind med min lonely planet bog og saetter mig paa en stol og begynder at laese. Der paa mindre end 10 secs, foer der kommer en ekspedient og vil prakke mig toej paa. Jeg takker paent nej, og siger jeg bare vil laese lidt i 10 mins. Saa vil han vise mig en anden butik paa den anden side af ganden, jeg gaar med og men hopper ombord paa min tuktuk som ventet udenfor. (Don't try to scam a lamer, yeah Stig you know what I mean). Vi koere lidt, og saa vil han have 100 bath, nix makker du faar 50, sagde jeg. Saa gik han helt agurk, og smed mig af. Naar men jeg var kommet lidt i den rigtige retning, hopper ombord paa en normal taxa. Som vil have 100 bath for at tage mig til centeret, nix faetter guf, du starter dit taxameter igang eller jeg er skredet. Hvilket han saa goer, mens jeg kigger kort (det gaar jo ikke han tager en omvej). Ankommer betaling 40.
mmm.. jeg gider slet ikke gaa igang med at fortalle hvordan de proevet scamme en i fake brand centret MBK. Men lad mig sige det saadan her, de havde nok moedt andre turister som de har faaet flere penge ud af.
Paa vej hjem er der trafik kaos, alle vil til vandkamp, saa jeg beslutter mig for at tage nr. 2 aftensmad, med to hovedretter. Stadigvaek kaos, tuktuk dreng kommer og proever at scamme mig. Men den historie kan i faa en anden gang, men han havde ikke det store smil paa da vi ankom til mit hotel. Men hvor var han dog ynkelig, jeg kunne slet ikke lade vaere med at stor smile.
Lesson learned, maaske jeg vil proeve at tage til ping pong show i aften, og se hvilken scammes jeg har tilgode, hvis altsaa jeg ikke har faaet totalt spat inden da.

Ang billederne, har jeg ikke kunne se dem foer jeg lavet en preview. Programmet her tosser lidt ud. Saa det hele staar i koder.

Ps. Billedet af sporvognen/toget er til aere for dig far ! Tog tosse ;-)

No comments: