Sunday, April 22, 2007

Saa er det paa men rygsaekken igen

Nu har jeg vaeret her i Ubon i naesten en uge.

Jeg har maette tage det noget mere roligt mht. thaitraening da jeg har vaeret paent uheldig. Foerst traader jeg paa et glasskaa, og fik et ret dybt saar uden foden. Saa en par saar paa haenden, kun hoejre haand. (Laere jeg da aldrig at slaa lige?) Og saa om jeg ik skal baende mig noget saa gevaldigt, paa min motorcykel igaar. Men nok med brok, jeg har haft et par ret fedt dage. I loerdags var jeg med gutterne fra campen i byen, paa The Rock. Noget af en opblevelse !
Vi kommer som nogle af de foerste og faar vores egen lille thai tjener for resten af aftenen, som blander drinks, henter, bringer, toerre op osv. Vi var de eneste hvide der, saa folk gloet en del. Naar men der kommer altid et tidspunkt, naar man er i byen hvor man skal lade vandet (hvis man ellers kan). Jeg gaar direkte imod toilettet, gennemt de taette masser af smaa thaier. Ude paar toilettet staar der omkring 8 thai drenge, ens klaedt, men taenker mere over af deres pissoar godt nok er langt nede ved jorden. Lige som jeg har faaet dyret frem og gjort klar, begynder to thai drenge at give mig massage paa rykken og ballerne ! WTF taenker jeg, kan man ik faa lov at pisse i fred? Der staar jeg, og nu faa jeg sgu praestations angst, saa efter 20 sek uden held opgiver jeg. Vender mig om og der staar de saa og glor, hele banden, med papir, saebe, cream, haendklaeder. Jeg vasker hurtigt mine haender og goer klar til at smutte i en fart, men saa stiller de sig op med haanden fremme og vil have betaling for deres gode service, jeg stikker dem 20 baht, og gaar i en fart. Da jeg kommer tilbage til gutterne, har de det store smil paa. Men det var foerst igaar, jeg for alvor fandt ud af at de var ansat til at give lidt toilet service, efter at ha spurgt Ole. Jeg var overbevist om de var boesser eller lommetyve, men nej.
Igaar aftes saa jeg de smaa drenge fra campe kaempe thaiboxing. Legacy gym havde 4 kaemper med, som alle skulle kaempe. De var 12, 13 og 15 aar. Ham paa 15 havde omkring 150 kampe. De andre alle over 70. Folk kom mere for at lave vaeddemaal, end at se thaiboxing. Men der var en ret livlig stemning, da de forskellige klubber indgik vaedemaal 1:1 med hinanden, saa der var et ret stort press paa drengene. Det var ogsaa deres levebroed. The Thai Style, som min traener sagde. Men jeg syntes det var lige lovlig langt ned vaegt graensen gik, den foerste kamp var de kun 16 kg. De har maaske vaeret 6-7 aar.

I morgen tager jeg med bussen til Laos.


Jeg fik desvaerre ikke nogle gode billeder, da jeg ikke ville staar og fyre loes med blitz, men en masse film.

No comments: