Thursday, May 24, 2007

Vietnam Hanoi

Sagde farvel til Bryce og Martha, og tog bussen imod graensen til Vietnam. De var forresten vildt flinke, og jeg blev ogsaa tilbudt at komme ud og sejle med dem, i deres 70 fod baad. Efter 2 timer i bus, stopper bussen. Jeg kigger ud og tror der er nogle der har lavet en vejblokade. Det er et mega trae som er vaeltet. Folk goer intet for at flytte det, de sidder bare og glor. Saa jeg tager mig en time paa ojet i bussen. Da der kun var en vej, taenktet jeg de nok skulle faa det fjeret. Men nej... efter at ha ventet i ca. 2 timer, kommer der en bus fra Vietnam siden. Graensen til Vietnam var noget af en opblevelse. En bygning ude i ingenting. Denne graense var foerst blevet aabnet for turister for et par aar siden. Efter at ha udfyldt en del papirer og den slags, skulle jeg vente endnu 3 timer paa bussen. Der var jo lige et trae som skulle fjeres. 9 timer mere i bus, er klokken blevet 22 og jeg ankommer til en by i thailand som jeg aldrig fandt ud af hvad hed. Her checket en japaner og jeg ind paa et hotel til overpris, saa vi deler det vaerlse. Hotel ejeren fattet intet engelske og ville ikke tage imod dollers, saa jeg maatte ud og vaeksle sent om aftenen.
Naeste morgen tager vi toget til Hanoi, og da vi ankommer til Hanoi, bliver vi bogstaveligt talt overfaldet af folk, som ville have os til at bo paa deres hotel. Vi fandt sammen med en gut fra Isreal, han havde en lonely planet bog jeg god ville kigge i. Han kendte et hotel som skulle vaere godt og billigt, saa vi gaar der ud af. Men en tumpe bliver ved med at foelge efter os, selv om vi flere gange har sagt nej tak. Saa for sjov skyld giver ham et kort fra til et andet hotel og tager hans. Han fortsaetter med at gaar/koert efter os. Saa efter jeg har vaeret en tur i ATMen giver jeg ham min kvitering. Paa dette tidspunkt har han gaaet efter os i mindst 15 mins Dette skulle jeg dog aldrig ha gjort, for han gik helt bonansa. Begyndte og raabe og skrige, jeg fattet dog ikke helt hvorfor saa vi gik bare videre. Men han blev koert op foran os, af nogle paa motorcykel, og jeg kan se den er helt gal. Jeg var klar over han var ude paa ballade, og overvejet om jeg skulle tage mine taske af, og slaa ham ud hvis han lavet noget. Men ud af oejnkrogen saa jeg der mindst var 3 af hans venner bag mig. Saa jeg beholdte min taske paa, og ganske rigtigt gaar han hen og giver mig en flad. Jeg tager haender op foran mig, og skynder mig at gaa videre. Velkommen til Vietnam siger jeg bare.
Jeg chillet ud med Sam fra Isreal, og han ville bare finde et buget hotel til 7 dollers for et dobbelt vaerlse. Saa vi fik discount udgaven, lukket for vandet og lukket for air con... Men vi fik dog vand kl 24 efter af ha vaekket hotelmedarbejder.
Sam var en kanon gut, og vi var ude og drikker oeller om aftenen til 2000 dong pr stk. 1 doller = 16000 dong. Her moeder jeg sgu Milo, fandme griner at snakke med ham. Fuldstaendig som i pusher. Han var den foerste "dansker" jeg havde moedt i 3 uger, og saa kunne jeg naesten ikke forstaa hvad han sagde.


Milo min ven !

Et par lokale hip hoper viste deres tricks.


Baggaarden for vores hotel.

Toget til Hanoi

Graensen til Vietnam

No comments: