Thursday, May 24, 2007

Halong Bay

Glemte lige at Sam og jeg var en tur til Water puppet show. Ret cool, men shit hvor er nogle mennesker dog lamme, under forstillingen rejstet nogle sig op og begyndte at tage billeder med deres digital kamera. Haaber ik det var danskere.
Jeg havde koebt en guided tur til Halong Bay, for bare 40 dollers, alt inc, paa naer drikkevare. 3 dage to overnatninger, en paa en baad. Det var jo sygeligt billigt.
Men inden bussen kom kunne jeg lige naar en morgen loebtur, kl halv 6. Har jo meldt mig til Berlin marathon, og jeg skulle gerne loebe paa 3 timer 35 min.
Der er en lille soe, midt i det gamle kvarter i Hanoi, og her goer rigtig mange mennesker gymnastik om morgen. Alle mulige mystiske former for gynmastik... Jeg lavet en lille work out sammen med en mindre gut. (se billede)
Blev hentet af bussen hvor vi koere 3 timer til Halong Bay. Trafikken paa vejen var totalt anaki, fuldstaendigt sygt.
I Halong Bay hopper vi 12 unge mennesker ombord paa et af de 500 skibe. Og saa var der ellers skib anaki, hvem kommer foerst ud af havnen. Det var et ret cool skib, med sol daek. Jeg fik en laekke kahyt, med toilet og hele baladen. Maden var super laekker ombord, og vi sejlet ud og saa nogle grotte. Noget lidt andet end dem i Laos, her var jo lys og alt muligt. Ellers chillet vi bare rundt vi vores skib og hoppet i vandet fra skibet. Rigtigt fedt.
Naeste morgen sejlet vi til Cat Ba og lavet et mindre trek, checket ind paa et laekket hotel. Hvorefter vi sejlet ud til Monkey Island, og saa paa vilde aber. Her solgte en dame mig to flasker forsejlet vandhane vand, der er ikke graenser for hvilke scams de proever at lave paa en. Saa da vi kommer i havn igen fra Monkey Island, kommer hun hen til mig igen, og vil saelge mere. Jeg siger no no.. you solded me used bottles, hvor efter jeg tager den hun har i haanden. Men den havde sgu ogsaa vaeret aabnet. Kan de tage roeven paa dig, goer de det skam ogsaa. For slet ikke at tage om de 50 gange man hver dag bliver spurgt om man vil have en tur paa motorcykel Men jeg er blevet sej to at prutte om prisen. Naar prisen bliver for lav begynder de at pive om at det er vitmameser priser, ellers spoerg jeg dem paa hotelet hvad ting koster for dem.
Lige nu venter jeg paa et nattog til Nord Vietnam Sapa, har bestilt endnu en guieded tur da det kun koster 20 dollers mere end hvis man skulle tage toget. Her der bare en del traking, mad og overnatning med i prisen.

Cat Bay

Monkey Island







No comments: