Monday, May 14, 2007

Luang Namtha


Der er altid en gryde i naerheden, har koges suppe i et stykke bambus

Efter 9 timers bustur, ankom jeg til Luang Namtha ud paa aftenen. Luang Namtha ligger ca. 50 km fra graensen til Kina.
Snakket med et aeldre par, som skulle ud paa et 3 dages jungletrek dagen efter. Det lyd ret cool, saa jeg meldte mig ogsaa til. Vi var 5 personer og to guider. Virkelig gode guider. Vi tog til en lille landsby foerste dag, hvor vores guider fortalte om deres landbrug (sticky rice) og saa ellers ud i junglen. Det var noget mere ur jungle end det sidste trek jeg var paa. Vi overnattet midt ude i junglen, dvs. der var 4 smaa bambushuse, et koekken, sove sted, toilet og et sted vores kokke sov. To damer fra landsbyen, var gaaet i forvejen og lavet mad til os, mange af ingredienserne fandt de paa vejen. Anden dagen sov vi i en forladt landsby. Disse stamme mennesker flytter ret ofte pga. de skal bruge ny jord til deres ris, saa der kom nogle fra en anden stamme og lavet mad til os. Og der var ik langt fra aberne til disse gutter, ihvertfald ikke naar det galt at klatre i traer. De havde lige spottet nogle frugter 20 meter oppe i et trae, saa en af den klatret op ad en lige stamme uden problemer. Da vi var faerlige med turen var vi ude og feste i en af guiderne spise/musik sted. Et var rigtige fede dage, dog blev jeg noget smaa traet af myg, iler, bed bugs, fluer osv. Men det hoere jo med.

No comments: