Thursday, May 10, 2007

Luang Prabang, Kouang Si Waterfall

puha sikke en dag, stod op kl 5 for at tage en morgenloebetur. Loeb op til et temple midt i byen, ret saa mange trapper, og saa solen staa op. Men det var der ik saa meget ved, da det var helt lyst i forvejen. Men jeg fik set monkene gaa deres morgen tur, hvor folk i byen saette sig paa knae foran dem og giv dem mad. Lejet en mountainbike, endelig en cykel med hoejsadel. Saa koerte jeg ellers de 35 km imod Kouang Si waterfall. Undervejs blev jeg meget i tvivl om jeg var paa rette vej, da jeg ikke se nogle turister komme i tuk tuk, og naar man ikke her noget kort kan det vaere svaert at finde vej. Det var en haard og varm tur, og alle ungerne paa vejen gav high five. Jeg ankommer som en af de foerste turister, saa jeg har det hele for mig selv. Super fedt. Inden jeg kommer til vandfaldet, kom jeg lige forbi en lille park med tigere og bjoerne.
Der var masse af smaa vandfald hvor man kunne bade. Saa jeg koelet lidt ned i det helt klare vand. Da monsunen ikke har vaeret her endnu, var der ikke saa meget vand, saa man kunne staa midt i vandfaldet.
I morgen tager jeg den 9 time lange bustur til Luang Nam Tha, som er helt oppe nord paa ved graensen til Kina. Jeg har dog ikke taenkt mig at besoege Kina i denne omgang, men derimod lavet et par dages tracking.


Dette billede at taget midt i det store vandfald.

Dette er saa det store vandfald. Efter monsunen maa det vaere virkeligt smukt.

Et par monke tager sig ogsaa en svoemmetur i et af de andre smaa vandfald.

Det kan vaere svaert at se paa billedet, men vandet er helt klart, saa jeg tog en lille svoemmetur og for at blive koelet ned.

No comments: