Sunday, May 6, 2007

Vang Vieng




Efter 4-5 timers koeretur med lokal trasport ankom jeg til Vang Vieng igaar eftermiddags. Vang Vieng er ca 150 km nord for Vientiane, saa de koerte ik alt for hurtigt. Det her er turist paradis. Der er tonsvis af guest houses og spise steder, saa priserne er presset helt i bund. Jeg var heldig at ankomme igaar, fordi det var rocketfestival. Der blev dystet i hjemmelavet reketter, stoerrelse og maenge roeg. Ikke alle var lige vellykket, dog tror jeg ikke der var nogle som kom alvorligt tilskade. Men de lokale gik ogsaa til den med LaoLao og Laobeer. Dog regnet det hele dagen igaar, saa der var rigtig festival mudder. Fik et par Lao oeller, og saa gik jeg ellers kold.
Idag har jeg vaeret rundt i en af de mange caves, indtil mit lys forsvandt. Gik der ind helt alene, og jeg mener hvis der havde siddet en der inde tror jeg, at jeg havde pisset i bukserne. Der var totalt moerk og der var et par flagermuse. Blev ellers tilbudt en guide for 12 kr, men jeg ville selv paa eventyr. Ellers har jeg lavet lidt turbing. Blev koert op langs floden i tuk tuk, og hoppet i floden med mit bildaek. Ned langs floden kunne man saa svinge i kaempe gynger, og drikke Laobeer. Ret cool. Super fed dag, og der er masser af mennesker at snakke med.

No comments: