Sunday, March 11, 2007

Milford Sound

En flok fine delfiner. Desvaerre fik jeg ikke taget noget billede, da de lige skulle vise hvor seje de var ved at lave vilde spring.
Billedet er taget 8 meter under havets overflade. Et undervands observatorium. Glaeder mig til at komme ud og dykke, for de fisk der bare flotte.
Et 120 meter vandfald. Vi sejlet helt hen under det, ret flot.

Saeler..

Vores fine baad
Et flot vandfald, -fra et track inden Milford Sound-, hvor man rigtigt kan se hvordan vandet har arbejdet sig gennem stenene.




Vandet er saa rent at det kan drikkes direkte fra floden, og saa smager det langt bedre end det fra hanen.

Paa denne mark, skulle der ha vaeret udkaempet kampe fra LOTR. (tja saa i det)







Efter en overnatning i Queenstown, med gang i gaden, skulle jeg tidligt afsted med bussen naeste morgen til Milford Sound. En ekstra bustur som var inkluderet i mit buspas. Det var en virkelig smuk natur, dog lidt overskydet. Men nu regner det ogsaa 9 meter om aaret her.
I dag er det slappe dag, med toej vaskning, laesning, indkoeb + gratisk net (hehe Ctrl+Alt+Del, hvor svaert kan det vaere). Men det kan jo ikke vaere ved, saa i morgen skal jeg ud paa et opvarmnings track paa 8 timer, op i 1760 meter hvilket er en ca. 1500 meter stigning fra Queenstown. Dette er kun opvarmning til i overmorgen, hvor jeg skal ud paa et 4 dages track (nu kan jeg ikke lige huske hvad det hed, med det er ca. 60 km). Saa jeg har rigtig vaeret ude og spendere lidt paa grej idag.

No comments: