Sunday, July 1, 2007

Slut med Borneo

Besluttet mig for at tage til byen Sandakan, selv om er ik skulle vaere det store at lave i foelge Lonely Planet. Men der var kilometervis af kyst og en god biograf. Saa jeg smuttet i biffen og saa Transformer. Det gav lidt kriller i maven da man, da Optimus Prime siger "I am Optimus Prime", for det er efterhaanden en del aar siden man sad og leget med dem. Ellers masser af gode effekter, men lige lovlig pro US-army.
Jeg skulle gaa ca. 2 km for at komme tilbage til mit hotel fra biografen. Jeg gaar paa en ret moerk gade, med lidt slum bygninger ved vejen. En knaegt troet lige han skulle vaere sjov, ved at loebe op bag mig. Jeg havde godt set ham, og han blev lidt skuffet da han ikke frembragtet nogle reaktion fra min siden. Han spoerg om jeg ik blev bange, "No it takes more to scare me" svaret jeg. Vi gaar lidt videre uden af sige noget, hvor efter jeg lige pludselig vender jeg mig om, og siger med den dybeste Optimus Prime stemme "Are you scared?". Han faar et kaempe chok, og jeg en kaempe griner.
Naeste dag havde mente jeg at Mount Kinabalu var helt ude af benene. Saa jeg ville ud paa en lang loebetur langs kysten. Kom foerst ned paa gaden kl 7, saa det var begyndt at blive godt varmt, da solen skinnet fra en sky fri himmel. Planen var 50 mins den ene vej og 50 mins tilbage igen. Jeg gav den god gas, men paa tilbage vejen var jeg ved at gaa godt kold. Mount Kinabalu var vist ikke helt ude af benene konkluderet jeg. Ellers er formen ik alt for god.
Tog videre til Sepilok hvor jeg boet paa et laekket resort, lige ved siden af Sepilok Orang-utan rehabiliterings centre. Jeg tog ind og saa dem blive foderet, hvilket jeg ik syntes der var meget grin ved. Saa jeg begyndte at gaa tilbage, for at finde et mindre track. Men lige som jeg er paa vej vaek, kommer der ca. 15 smaa aber gaaende min vej. Tager et par billeder af dem og proever at lade som ingen ting, mens de gaar forbi mig. Men et par af dem syntes lige jeg skulle vaere deres klatre stativ, saa jeg havde et par vilde aber til at klatre rundt paa mig. En ret special opblevelse.
Efter Sipalok hoppet jeg ombord paa en bus til Poring Hot Springs, dette var endnu et resort ude i smuk natur. Her kunne man bade i varme kilder. Men inden jeg hoppet i ville jeg lige have gang i benene. Der var et track til et vandfald, 2 timer stod der det tog. Men dette var one way fandt jeg ud af efter en times loeb i kraeftig regnvejr, saa endnu en time hjem igen. Vandfaldet var rigtigt flot, saa jeg hoppet i det klare vand. Hvor efter jeg loeb tilbage og for at bade i det varme vand.
Nu er jeg tilbage i Kuta Kinabalu, og har planlagt at flyve videre til Kuala Lumpur den 3. July. Har besluttet at droppet at tage til Singapore, da jeg ik gider storbyere.




No comments: