Sunday, July 15, 2007

Penang, George Town

Busterminalerne i Malaysia er noget for sig selv, isear midt i Kuala Lumpur. Det er ik som hjemme i Danmark med max to tre udbydere af busrejser, nej her er op imod 20 stykker. Og hvilken er det saa lige man skal vaelge? Men jeg kom da til Penang efter en del vente tid.
Rigtig hyggelig aeldre by, dejligt at komme til stille by efter KL. Jeg var ude og lave lidt sightseeing, med et par englaender jeg moedte paa mit hostel. Ellers skete der ik det helt store, andet end jeg opblevet hvor kort tid det skal regne foer der staar 10-20 cm vand paa vejene. To timers regn, men det er jo intet i forhold til hvad i har vaeret ude for hjemme i dk. Godt jeg ikke var til Roskildefestival i aar.







Op paa et lille bjerg for at se solnedgangen. Der var saa mange vilde aber, at jeg ik laengere loefter et ojenbryn ved synet af en abe.


Da det var den 07/07/07 var der godt gang i dette temple, da det har et noget besynderligt forhold til tal. Inden i templet skulle man naesten have gasmaske paa, da de havde stukket ild i flere roegelse pinde end en stor dansk provins by har indbygger. Jeg ville give en tigger et par kr, og efter at ha rodet lidt i lommen efter lidt moenter, kigger jeg op og ser der pludselig er kommet 5-6 haender mere. ohh sorry dude..


Lidt af den gamle kinesiske byggestil, ret flot.

No comments: